Jönköping - omöjligheternas stad

Alltså, jag har funderat på en sak. För några år sen tyckte jag att Jönköping va en perfekt stad. Lagom stor, lagom avstånd till både Göteborg och Stockgolm, lagom allt. Men nu har jag kommit fram till att nej, det är inte alls en lagom stad. Det är för litet, det händer aldrig något och det är trots allt inte jättesmidigt att ta sej upp till Stockholm.
Jag menar, om jag hade bott i Stockholm från början, då hade jag kanske gått och tagit kvällskurser på Balettakademien, kommit in på Kungliga balettskolan när jag va sju år och jag hade antagligen utvecklats mycket snabbare inom dansen om jag hade bott där. Men såklart så föds man i Jönköping av alla städer. Okej, det är inte den värsta staden, det hade kunnat bli värre. Mycket värre. Typ Kiruna eller nåt. Men ändå, Jönköping ger inget. Här får man gå och ta kvällskurser på Medborgarskolan och egentligen går jag nog bara runt och väntar på att få flytta härifrån. För när jag har tagit studenten, då jävlar. Då tänker jag flytta till Stockholm! Fast innan det tänker jag åka till New york. Jag vill verkligen till New york. Man kanske till och med skulle bo där ett tag och söka dansskolor där? Hmm. Det återstår ju att se. Om inte så får det iaf bli en semestertripp dit. Sen vill jag såklart åka till Ryssland också, bara för att. Jag har förresten kommit på att det är synd att jag inte började läsa franska istället för spanska, för hade jag läst franska hade jag kunnat åka till Frankrike och dansa där efter skolan. Dåligt att jag inte tänkte så när jag valde språk i sexan.
Känner att jag kom ifrån ämnet lite, men det jag ville ha sagt iaf var att Jönköping är för litet, för tråkigt och jag ska härifrån snarast:)

Puss och kram
/ Sofia

Kommentarer
Postat av: Tom

Kände att jag var tvungen.. Hörde detta frn dig: "Everything looks perfekt from far away". Tänk på det...

2008-10-08 @ 18:22:36
URL: http://tompew.bloggspace.se
Postat av: Lo

fast jönköping kallas ju dansen huvudstad i sverige & har fler dansare än hela stockholm... & jag håller med tom :)

2008-10-10 @ 17:06:52
URL: http://loouiselarsson.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0